VRIJWILLIGERS M/V

VOOR MAALTIJDBEZORGING IN ‘s-GRAVENPOLDER

Bent u op zoek naar vrijwilligerswerk?

Het Vrijwilligershuis is dringend op zoek naar vrijwilligers, liefst woonachtig in

‘s-Gravenpolder, voor de bezorging van warme maaltijden in ‘s-Gravenpolder.

U bezorgt de maaltijden bij ouderen die (nog) zelfstandig wonen. U ziet blijde gezichten als u aan de deur komt. Onze cliënten geven aan hoezeer zij het op prijs stellen dat er mensen zijn die hen de maaltijd willen komen brengen. U werkt samen met collega’s zodat u eenmaal in de 5 tot 6 weken een week wordt ingezet. De maaltijden worden alleen op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bezorgd.

Natuurlijk staat er tegenover dit fijne vrijwilligerswerk een onkostenvergoeding. Ook hebben wij diverse verzekeringen voor onze vrijwilligers afgesloten.

Bent u in het bezit van een auto en wilt u ca. 1 uur per dag van uw tijd besteden aan dit afwisselende vrijwilligerswerk, dan nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen.

Vrijwilligershuis ’s-Gravenpolder, Ineke Schouwenaar, tel. 0113 -311999.

VRIJWILLIGERS M/V
BUURTBUSVERENIGING ZUID-BEVELAND

De buurtbusvereniging Zuid-Beveland regelt mede het busvervoer op maat in onze regio.Op dit moment komen zij chauffeurs tekort en dat heeft gevolgen of gaat nadelige gevolgen geven voor het openbaar vervoer op maat in de zak van Zuid-Bevland.

Dit kan voorkomen worden : Meld u aan als vrijwilliger!
Als vrijwilliger bestuur je minimaal 1 dagdeel per week een achtpersoons buurtbus, die rijdt tussen de kernen van Zuid-Beveland. Het is leuk, maar ook verantwoordelijk werk. Je ontmoet dagelijks nieuwe mensen, die je dankbaar zijn dat je dit werk doet. Je vervult als vrijwilliger samen met leuke, gemotiveerde collega’s een belangrijke sociaal-maatschappelijke functie.

Bel Kees van den Pol 06 – 1980 2532  of mail naar: keespol@zeelandnet.nl

Er zijn genoeg mensen die actief willen blijven, fitte mensen, gezond van lijf en leden, die geen zin hebben om thuis ‘achter de geraniums te zitten’. Bent u zelf zo iemand of kent u zo iemand? Dan zal de functie van vrijwillig bestuurder van de buurtbus u aanspreken. U vervoert inwoners uit de eigen buurt, hebt elke keer een sociaal praatje en de mensen waarderen het enorm dat u als vrijwilliger dit werk doet. Als chauffeur rijdt u een of meerdere dagdelen per week op de bus volgens het rijrooster van Connexxion. Voor uw eigen rijrooster kunt u kiezen uit een vast of een flexibel dagdeel per week. Het werk is zeer afwisselend en u komt passagiers van verschillende pluimages tegen. De buslijnen zijn uurdiensten en rijden van maandag tot en met vrijdag. U rijdt met 8-persoons busjes.

Eigenschappen van de vrijwilliger:

• U bent geïnteresseerd in anderen en in voor een praatje
  • U hebt nog wat tijd over om vrijwilligerswerk te doen
  • U bent minstens 1 dagdeel per week beschikbaar en in het bezit van een geldig rijbewijs B

Voldoet u hieraan? Meld u zich dan gauw aan!
Bel Kees van den Pol 06 – 1980 2532  of mail naar: keespol@zeelandnet.nl